zondag 20 september 2009

Een mini transparantenproject


Zo, nog een laatste berichtje om jullie hiermee te vervelen op deze zondagmiddag. Ik moet nogal wat inhalen, nietwaar!

Dit is geen kaart, maar een inie-mini-album. Het is een combinatie van opgedane inspiratie op verschillende blogs .

Belangrijke tips voor het maken van een transparante album en het werken met transparanten vind je bij Marianne van de Klok van Made by Maly, http://madebymaly.blogspot.com/. Ik heb heel netjes haar advies opgevolgd om met de laatste bladzijde te beginnen en daarna pas met de eerste. Het afstijlen met parels op een rijtje heb ik van Romy, http://scrapstuffandmore.blogspot.com/. Het gebruik van een grote kunstofzijde klimopblad heb ik van Jolanda, http://jolandascrapscreaties.blogspot.com/. Ik heb dus nu van de Xenos afkomstig een hele lange slinger van klimopbladeren.

Even de materialen op een rij:
  • de fotootjes met hetzelfde musje op ons schuurtje in de tuin zijn gemaakt door mij;
  • de transparante covers zijn van "Zutter" (Bind-it-All) en de afmeting is 3 x 4 inches;
  • de bindringen zijn van "7 Gypsies" en de eyelets zijn van "American Craft";
  • het designpapier en de brad zijn afkomstig uit de lijn "Bird Song" van "Kaiser Craf't";
  • de stempelafdruk van " met de schitterende quote "A friend is someone who knows the song in your heart and sings it to you when you have forgotten the words" is van het stempelmerk "Hampton Art";
  • de rub-ons zijn van "Basic grey" en "7 Gypsies";
  • het grappige rubberen vogelstickertje is uit de lijn "Detours" van "October Afternoon''
  • verder heb ik afgestijld met plakparels en lintjes en heb ik verder een ZIG glue-pen gebruikt.
Dit is een leuk projectje wanneer je wilt oefenen met transparanten en niet meteen aan een groter album wilt beginnen.

7 opmerkingen:

Jolanda zei

Wauw!! Wat heb je dit prachtig gemaakt! En wat leuk dat je zo'n klimop blaadje hebt gebruikt!!

groetjes Jolanda

Unknown zei

Hahah je jas is veranderd leuk hoor en je mini is super geworden met hele mooie details.
gr,Lean

Romy zei

Wat een prachtig clear album! Heel erg mooi afgewerkt ook. En wat leuk dat je een linkje naar mijn blog erbij hebt gezet:) Een clear album is een echte uitdaging om te maken, maar als het dan af is heb je echt iets om trots op te zijn.

SCRAP TALK zei

Heel mooi! Die tip om eerst achteraan te beginnen met clear moet ik onthouden!

Marlieke zei

maaaaaar.....dit ziet er mooi uit! Ik ben er helemaal weg van. En dat komt waarschijnlijk ook wel door de vogeltjes die je verwerkt ehbt..hihi. Dit is super, Odetta!

Groetjes Marlieke

Christie zei

Gorgeous! I love this transparent book! So, so pretty!

Jolanda zei

Wow,dit is mooi!!Super.