zaterdag 9 oktober 2010

A Journal of a Diva

Onlangs werd ik door de lieve Jolanda Simons (http://jolandascrapsels.blogspot.com/) verrast door twee grote verrassingsenveloppen met bergen vol scrapspullen. Nogmaals bedankt voor dit waanzinnige cadeau. Als bedankje bood ik Jolanda aan iets persoonlijks te maken, namelijk een journal. Het werd een soort Mixed Media project. Jolanda mocht kiezen uit 2 verschillende designlijnen, namelijk uit de lijn Secret Bird Society van Kaiser Craft of uit de lijn Steampunk Debutante van Graphic 45. Jolanda koos terecht voor Steampunk Debutante.


De kaften zijn gemaakt van 2 Canvasboards (13 x 18 cm). Het frame is bewerkt met gesso, een techniek die ik van Lean (http://scrapselsfromlean.blogspot.com/) heb afgekeken. Voor mijn eerste keer is het aardig gelukt. Deze is bewerkt met twee gemengde kleuren acrylverf en metalic waterverf. Ik vind het persoonlijk heel erg handig om metalic waterverf te werken i.p.v. Glimmer Mist, vooral wanneer ik gedoseerd wil werken. De afbeelding in het frame is gevernist met Modge Podge.Verder zijn er bestempelde leren items als embellishments gebruikt. De grungeboard swirl is een sierlijke toevoeging. De metalen embellishments van 7 Gypsies zorgen voor een stoer en robuust effect.


Het is wel duidelijk wie deze journal heeft gemaakt, hahaha.

Hier onder vind je de meeste belangrijke bladzijden terug. De basis is gemaakt met Journal Pages Antiquarian (5x7 inch) van 7 Gypsies. De meest afbeelding zijn uitgeknipt uit het Steampunk Debutante paperpad (8x8) van Graphic 45. Met enkele toevoegingen zoals stempelafdrukken, bling-bling, vilt, metalen embellishments heb ik collages gemaakt. Het moest een stoer maar toch ook een heel vrouwelijke journal worden. Met ruimte voor eigen toevoegingen zoals foto's, teksten en dergelijke. Zelf is de lijn heerlijk art deco, onwerkelijk en heel erg Moulin Rouge. Het is een zeer veelzijdige lijn die zowel voor vrouwen als voor mannen gebruikt kan worden.





























6 opmerkingen:

Jolanda zei

ooohhhhhhhhooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhohhhhhhhhhhhhhhhhhhoooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,ik ben sprakeloos van!!!helemaal super!!!Ik heb m nog niet binnen maar vind m nu al zo mooi en zo super!Lieve Odetta,heeel erg bedankt dat je dit voor me hebt willen maken!!!
GEWELDIG!!!!

MadeByMaly zei

Wow Odetta, wat is dit geweldig mooi!. Prachtig en wat een ontzettend lief kado (maar dat je heel lief en attent bent weten we al lang :-)))) ).

Romy zei

Oh wauw...jeetje, wat zal Jolanda hier blij mee zijn. Het album is versierd met de meest mooie uitgeknipte figuurtjes, swirls en stempeltjes en dat maakt het weer een echt Odetta-kunstwerkje. Wat maak je toch een gave dingen!!:)

Marlieke zei

WOW!!! Dat zier er super uit! Prachtige kleuren; passen ook precies bij de tijd van het jaar. je bent een echte kunstenares!

Unknown zei

jeee wat een gave creatie en een heel lief kado..dat was dus het gegil uit numansdorp...ja de wind was deze kant op hhiihihi.
groetjes,lean

Jolanda zei

Wat heb je dit prachtig gemaakt en ik weet zeker dat ze hier heel erg blij mee is!!

Groetjes Jolanda