dinsdag 30 november 2010

Cute Christmas Cards

Waren het vorig jaar voornamelijk de roodborstjes op mijn kerstkaarten, dit jaar zijn dit de hertjes die de klok slaan. Het meisje bij het hertje doet een klein beetje aan mij denken. Vroeger, heel lang geleden, toen wij nog in Panningen en ik nog een klein meisje was, gingen wij vaak naar de Heldense bossen. Jahaaaah, dat schijnt tegenwoordig volgens "Het hart van Nederland" op SBS 6 een heel gevaarlijk bos te zijn. Diepe kuilen met stalen pinnen in het beton, onzichtbare draden enzo. Maar oké, ik heb het nu over bijna 40 jaar geleden. Daar gingen wij ook heel vaak naar het hertenkamp om de beestjes tijdens barre wintertijden bij te voeren. Dat mocht toen nog. 's-Avonds tijdens het eten vroeg ik aan mijn moeder wat voor een soort vlees wij aan het eten waren. Mijn moeder had expres niet s gezegd en bekende heel eerlijk dat het reerug was. Oeps, gelijk was bij iedereen de eetlust verdwenen, nadat ik het volgende vroeg: Maar dat zijn toch die lieve beestjes die wij vanmiddag nog gevoerd hebben? Nu ben ik helemaal niet zo'n wildvleesgenietster. Dus vooral voor mij geen "Flappie" op mijn bordje. Maar een hertenbiefstukje, sorry, is één van de weinige dingen die ik wel uit wildassortiment lust. Al zou ik het zelf niet zo gauw vrijwillig dit gaan bestellen. Nu raden ze Damhert vlees ook al af. Gelukkig lust ik ook nog kip en vis, hahaha! Ik hou nu eenmaal te veel van vlees om vegetariër te worden. Het hoeft niet een megastuk vlees te zijn, maar puur voor de hartige smaak bij het eten.
Het designpapier komt uit de oude doos: uit de vroegere kerstlijn "Dasher" van Basic Grey. Basic Grey heeft altijd geweldige basic kerstscrappapier wat fantastisch is om te verwerken. De rode Doilies (lasercutpapier) komt uit de lijn Eskimo Kisses van Basic Grey. De met aquarelpotloden ingekleurde stempelafdruk van het hertje met het meisje is afkomstig van Eline Pellinkhof. Het tekstafdrukje is van Marianne Design. De rode wild rose is van Petaloo. De dennebomen komen uit de lijn "Wintersong" van SEI. De witte kerststerbloem is van Prima Marketing. De zilverkleurige kerststerbloemen zaten ooit in een pakketje van het Kruidvat. De belletje aan de halsjes van de hertjes zijn van de Xenos.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een liefjes zijn het geworden Odetta en heel mooi ingekleurd ook.
groetjes,Lean

Romy zei

Wat leuk om een beetje over jouw jeugdsentiment te lezen:) Hihi, voor mij geen hertenvlees hoor. Ik ben er zeker van dat ik, als ik op mezelf woon (want nu mag ik het nog niet van mijn ouders), vegetariër wordt. Vooral als ik weet wat voor dier ik eet, vind ik het soms zo moeilijk om het naar binnen te krijgen...;) Maar ik dwaal een beetje af: het ging om de kaartjes en die zijn helemaal super! Schattig, maar toch ook heel traditioneel!

Jolanda zei

Wat een mooie kaartjes en je ziet het tijden veranderen he....jammer hoor van het bos!!
Ik ben een groot vlees liefhebber,heerlijk....maar ik eet geen ander vlees dan varken,rund,kip en vis.(en ik eet geen vlees met botjes,alleen filet enzo,hahaha...ik vind botten zo ...tja een dood dier!)
Wel grappig dat je moeder het eerlijk zei...ze had er vanalles van kunnen maken he...
Fijne dag!!

Marlieke zei

Wat 'heerlijk' om dit te lezen! Zelf lust ik absoluut geen vis. Een stukje vlees vind ik wel lekker, al ben ik daar wel heel kieskeurig in en hou ik lang niet van alle soorten vlees. Je kaartje is erg leuk geworden! Jij kunt echt zo divers scrappen; echt leuk!

SCRAP TALK zei

Hoy Odetta,
Of het nu roodborstjes zijn of hertjes... je kerstkaarten zein er prachtig uit!
Fijne dag!
xxx
C.arine.
B.t.w. geef mij elke dag maar een lekker stukje vlees of vis! Ik kan echt niet zonder. En hoe specialer hoe liever ;-))

Karin Wouters zei

Je kaartjes zijn echt schattig en ja herten zijn ook erg lieve dieren. Leuk ieder jaar een ander thema...

CK Chai zei

teh cards are really cute!