dinsdag 6 september 2011

What's in a Name?

Lang geleden, voordat ik geboren werd, wist mijn moeder als jong meisje al dat wanneer ze ooit een dochter zou krijgen, dat dit meisje de naam Odetta zou krijgen. Het is een niet veel voorkomende naam. In Nederland zijn er plusminus 25 met dezelfde naam geregistreerd. Het is naam die ook veelvuldig in de paardenwereld gebruikt wordt. Ach, mijn Chinese sterrenbeeld is paard, dus is dit zeer van toepassing, toch! Mijn moeder was fan van de Folkzangeres Odetta Holmes Felious. Veel mensen in Nederland kennen haar niet, maar zij is o.a. bekend van het nummer "There's a hole in my bucket" die zij samen met de zanger Harry Belafonte gezongen heeft. Odetta was ook als artiest aanwezig bij een protestmars van Martin Luther King. Zij zou op de inauguratie van Barack Obama zingen en dan zou de hele wereld geweten hebben wie zij was, maar helaas stierf zij enkele weken van te voren op 77-jarige leeftijd. De betekenis van de naam Odetta is melodie.

Veel mensen vinden mijn naam maar lastig. Ik word heel vaak op mijn werk door zakenrelaties Jeannetta, Antoinetta, Annetta en Arletta genoemd. Wanneer ik dan overdreven mijn naam uitspreek, begint men even te twijfelen om mij daarna weer bij de verkeerde naam te noemen. Bij sommige mensen heb ik het opgegeven, en zo weet ik precies wie ik aan de telefoon heb.


Dus vandaar de titel van deze lay-out "My name sounds like a Melody.

Het designpapier, de journalnote en de bloemen komen uit de lijn Madeline van Prima Marketing. De afbeelding met het eekhoorntje komt uit de flow. De flocked rubon (notenbalk)is van Prima Marketing. Het doily-papier is van Basic Grey. De shimmer alfabetletters zijn van Making Memories. De kralen met de letters die samen mijn vormen heb ik van Marjo van Het Witte Luik (zie blogrol favoriete winkels) gekregen en heb ik aan een dun organza-lintje bevestigd. De foto is een gratis fotokaart-actie van Post.nl. De foto is van een lay-out die ik met designpapier uit de lijn Indian Summer van Basic Grey heb gemaakt. En alle items passen qua kleur perfect bij elkaar.

8 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk om te lezen hoe je naam ontstaan is...enuhh zo moeilijk is die toch niet!
Je lo is gaaf en de titel perfect erbij.

Romy zei

Ik vind dat je een prachtige naam hebt, en zeker nu ik de betekenis en het verhaal erachter ken. Ik vind het sowieso altijd mooi als een ouder al van jongs af aan weet hoe ze later haar kind wil noemen (mijn ouders kwamen namelijk aan mijn naam doordat ze iemand in de supermarkt Romy hoorden roepen en dat wel leuk vonden klinken...een iets minder mooi verhaal dus, haha). Toevallig zat er bij mij trouwens een Odetta op school vorig jaar.

Anyway, ik vind je layout supermooi! Wat een mooi laagjes en romantische kleurtjes. Ik vind die muzieknoten rub-on ook zo leuk!

Marlieke zei

En alweer zo'n supermooie layout! Echt.....om van te smullen. heerlijk om te bewonderen.

Je verhaal is ook weer erg leuk! Ik vind Odetta overigens niet echt een heel moeilijke naam hoor. Maar ik herken je 'probleem' wel dat je vaak anders genoemd wordt. Wat denk je bij mij? Hoe vaak ben ik al niet Marieke of Malika of zo genoemd....! Haha. Ach we lachen er maar mee.

SCRAP TALK zei

Hoy lieve Odetta,
Eerst en vooral: Ik sta teveel achter hier om alle blogposts nog te doen... Dus herpak ik me vanaf hier ;-)) Ik heb wel alles gezien en gelezen en weet dat ik het allemaal prachtige creaties vind!
Deze lo. is ook al zo mooi! En zo leuk weer om te lezen! En laat ik nu met jou erbij 3 Odetta's kennen!
En ik word heel vaak Carina genoemd terwijl ik liever echt wel Carine word genoemd :-))
Fijne dag!
Liefs,
xxx
C.arine.

MadeByMaly zei

Wat een mooie lay-out Odetta en ik vind het verhaal achter de lay-out minstens net zo mooi. Jij hebt de gave om de (voor ons) normale dingen op een prachtige en bijzondere manier te omschrijven.
Knuf van Mij.

Karin Wouters zei

Een super mooie lay out...en natuurlijk ook een leuke foto van jezelf. Wat een mooi verhaal erbij. Je ouders hebben in ieder geval over jou naam nagedacht... Toen ik geboren werd moest er nog een naam bedacht worden.

Saskia zei

Prachtige lay-out!!

Saskia :)

Hermine zei

Oh en deze ook al zo'n prachtexemplaar